Jak zařídit homeoffice: krok za krokem

Zatímco dříve byla práce z domova spíše ojedinělá, dnes se s ní můžeme setkat stále častěji. Ať už zvažujete práci na homeoffice pouze přechodně, či natrvalo, brzy zjistíte, že podmínky kuchyňského či jídelního stolu rozhodně nejsou dostačující. Jak však vytvořit i v podmínkách domova kancelář, která bude splňovat všechny požadavky? To vám krok za krokem poradíme v následujících řádcích.

1. Zvažte rozměry místnosti

Prvním krokem k funkční domácí kanceláři je především výběr vhodné místnosti. Bohužel ne každý má zejména v bytě možnost vyhradit pro domácí kancelář samostatnou místnost – v tomto případě je nejčastějším řešením pracovní roh v obývacím pokoji či ložnici. Než se však pustíte do výběru nábytku a dalšího zařizování, nezapomeňte pečlivě změřit dispozice daného prostoru. V potaz berte nejen dostatek místa na pracovní stůl a kancelářskou židli, ale také úložné prostory v podobě polic, regálů či kancelářské skříně.

2. Základem je kvalitní stůl

Jelikož u psacího stolu trávíme většinu pracovního dne, je vhodné začít právě jeho výběrem. Díky správně zvolenému stolu se vyhnete nepříjemným bolestem zad, a to zejména v případě, že se rozhodnete pro tzv. ergonomický či výškově nastavitelný stůl. Obecně platí, že výška pracovní plochy by neměla být nižší než 72 centimetrů; díky možnosti nastavení výšky však můžete stůl bez problémů přizpůsobit svým potřebám.

Kromě výšky stolu je třeba zvážit také jeho šířku a hloubku, které by měly poskytovat dostatek prostoru nejen na počítat a klávesnici, ale také nejrůznější dokumenty, které při práci potřebujete. Na škodu rovněž není zvolit model s vestavěnými šuplíky, které umožní přehledné uložení všech kancelářských potřeb.

Jak zařídit HO - základem je stůl

3. Komfortní kancelářská židle

Druhou položkou na seznamu je kancelářská židle. V této oblasti se rozhodně nevyplatí šetřit – kvalitní a ergonomická židle je bezpochyby investicí do vašeho zdraví. Kromě možnosti nastavení výšky by měla židle nabízet také nastavitelný sedák a područky. Neméně důležitý je také materiál, ze kterého je židle vyrobena, a to především z hlediska životnosti. Obloukem se vyhněte hlavně čistě plastovým modelům, které nejsou z hlediska pohodlí příliš vhodné pro dlouhé sezení.

V případě, že chcete židli umístit na dřevěné parkety či plovoucí podlahu, zvažte rovněž nákup podložky pod židli, která zabrání jejímu podření.

4. Dostatek úložných prostor

Jak jsme již zmiňovali, nedílnou součástí domácí kanceláře jsou také úložné prostory. Jejich množství se odvíjí od charakteru vaší práce – pokud pracujete čistě na počítači bez nutnosti tisku nejrůznějších dokumentů, vystačíte si pravděpodobně s šuplíky stolu a několika dodatečnými policemi. Pokud však vaše zaměstnání obnáší nutnost uchovávat důležité dokumenty i v tištěné podobě, vhodnou volbou bude kancelářská skříň. Ta ochrání všechny soubory před prachem a zároveň ji můžete jednoduše zamknout, a skrýt tak její obsah například před dětmi.

Jak si zařídit homeoffice - dostatek úložných prostor

Při samotném výběru úložného nábytku do kanceláře opět nezapomeňte zvážit jeho rozměry. Pro plynulou a nepřerušovanou práci by měly být vždy na dosah ruky.

5. Nezapomeňte na osvětlení

Zejména v případě, že v domácí kanceláři trávíte i večery, je nutné se postarat také o dostatečné a kvalitní osvětlení. Kromě hlavního světla je samozřejmostí stolní lampa s ohebným kloubem, která osvětlí pracovní plochu dle potřeby.

Pokud trávíte v domácí kanceláři většinu dne, ideální volbou je rovněž umístění stolu poblíž okna. Během dne tak budete moci pracovat při denním světle, čímž budete šetřit nejen elektřinu, ale také své oči, které může umělé světlo unavovat. Při zařizování homeofficu nezapomínejte také na stěhovací služby, které vám mohou zařizování domácí kanceláře v novém bytě nebo rodinném domě velmi usnadnit.